Juni 2016

28.06.2016 Det er fortsatt mer regn og skyer enn sol. I dag plukket jeg de to første tomatene av Chocolate Cherry, av den som står i hagestua. Den andre står ute i kjøkkenveggen og når helt opp under taket nå.

22.06.2016 Hjemme igjen etter 5 dager i Harstad. Det har regnet godt mens vi var borte, og jeg hadde gjødslet godt med en blanding av hønsegjødsel og lupingjødsel før jeg reiste. Det vokser fantastisk. Rosa Veilchenblau har masse knopper og har så vidt begynt å blomstre i toppen. Den nye Gerbe Rose har også knopper. Plommetreet bærer tungt.
Fra Harstad har jeg med meg en ny "Gea-pion" fra Sørvik, kantkonvall fra Hege (fra Tims hage) og brannliljer fra Heids hage. Må nok plante dem i potter en sesong.
Gikk ned og betraktet gammelhagen på Bergsodden fra veien. Alle trærne har vokst seg store og fine, ripshekken står fin ennå, og det siste jeg plantet - Dodong-rogna - er blitt kjempefin. Staudene så jeg ikke så mye til. Veiskråninga er sådd til som plen og tindvedkrattet er borte.

07.06.2016 Bare 16 grader :) Hagen er en jungel! Akkurat som jeg vil ha den her i Lillesand.
Fjellsandarve arenaria montana som sto så fint sammen med med murtorskemunn 'Milde' i fjor har gitt tapt. Har satt opp kant og raket unna og luket torskemunnen, den sprer seg mye villigere i Lillesandjord enn i Bergsoddengrus ...
Steigenliljene kommer nå, de trives foran svarthyllen men ikke bak marikåpene.

01.06.2016 Varmere! Går innendørs.
Regn og sol og varme gir voldsom vekst. Snart ikke mulig å komme frem mellom terrassen og nabogjerdet. Må nok frem med saksa etter blomstring.
Nå fader klematis montana ut, kronbladene drysser i varmen. Den har vært fantastisk! Og den og rødkattebusken kler hverandre. Skjærsminen står klar til å overta og rosa 'Veilchenblau' blir vel neste ut. Bare å glede seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar