Mars 2020

30.03.2020 I hagen kan jeg være så nær mine venner som jeg vil - mine venner med blad og blomster og fine farger. Det haster ikke med å få ut hagemøblene, venter ingen besøk. Så nå har jeg vasket og vasket på terrassen. Grønnsåpe og varmt vann er det som tar grønsken best. Mens Magne har pusset båt og fikk sjøsatt i går.
Vi har skrudd ned benken i "busskuret". Den var ikke særlig behagelig uten for å ligge på, to gode stoler er nok bedre, eller kanskje sofaen.
Noen få mirabelleplommeblomster har åpnet seg, til tross for at det fremdeles er nattefrost av og til. Men tenk på at det fremdeles er over en meter sne i Harstad!

29.03.2020 I koronaens tid.
Plutselig, fra den ene dagen til den andre, så gjør risikoen for koronasmitte at vi mister kontakt med familie, venner og naboer. Det er ikke bare å gå på ræk lenger, ikke hjem til hverandre. To meters avstand, takk. Alle planer om turer og reiser måtte dessverre legges på is.
Men det ER vår, og når vi kan begynne å sitte ute med kaffekoppen, så får vi vel kontakt med folk igjen.

02.03.2020 Så nå er våren og mildegradene på plass igjen. Plommeknoppene er fortsatt hvite. I dag har jeg skjært ned klematisen på hjørnet til 25 cm.
En moden bokashibøtte er blandet med plantejord fra sekk og tømt i den nye dyrkingskassen i hagestua. Nå håper jeg å unngå fluer i den ...

01.03.2020 Vi har vært i Oslo i helga. Overraskende lite sne øst for Agder, men det kom 10-20 cm natt til søndag. Hjemme i Lillesand ble det rapportert om at sneen gikk over til skletta og regn og blåste bort med vinden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar