Februar 2020

25.02.2020 Sånn ja. Der kom han med han. Nå har vi knapt sett et snekorn siden første uka i november og det har stort sett vært plussgrader hele vinteren.
Det har regnet mye, av og til, men søndag for to dager siden var det fin vårstemning. Åse var her på te og hagevandring.
Hjem fra Danmark i forrige uke med diverse våriris, påskelilje og to helleborus.
23.02.2020 Våriris, helleborus, klosterklokker - mirabelleplommetreet har stått lenge med sprengende hvite knopper. Hvordan skal det gå nå da? Opal-plommetreet er det verre med, skal tro så galt at det ikke tålte skjæringen jeg la til med i høst?
Bokashiproduksjonen har vært vanskelig i vinter. Det har blitt for vått i jordfabrikkene, og dermed er den full av hærmygglarver (jeg går i hvert fall ut fra at det er det). Halvferdig bokashi er nå lagret i regnvanntønna med lokket på klem. Det skjer vel ingen omdanning der før til sommeren, men da må jeg flytte materialet til den andre pallebingen min (den som i vinter brukes til lagring av potter og jord). Den andre pallebingen er full av bokashi og også her med hærmygglarver. Jeg vet ikke hvorden jeg skal organisere produksjonen for å unngå det, jeg har ikke plass til flere binger. All bokashijorda må brukes utendørs eller gis bort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar