Juni 2017

12.06.2017 Mens Magne er i Stryn tar jeg litt oppussing i stua. Været er upålitelig med regn og sol og blåst, men temperaturen er stigende.

11.06.2017 I går flyttet vi 'Snowbelle'-skjærsminen frem i lyset, mens stjernemagnoliaen ble satt tilbake på lager til neste år.
Magne er kjørt til Stryn.

06.06.2017 Akkurat NÅ er hagen på sitt fineste, det er jeg sikker på. For nå blomstrer rododendroner og steigenliljer og hvit valmuesøster og kattemynte og de blå lerkesporene og myske og bergklematis og aurikler og hagen er akkurat på grensen til å bli FOR overgrodd ...
Vi sitter og venter på storregnet som er meldt i morgen, men i dag har det vært deilig. Ikke for varmt, ikke for kaldt, nesten vindstille. Jeg har gjødslet godt i håp om regn, blandet lupingjødsel og hønsegjødsel 50/50 - så får vi håpe det ikke er feil for noen av plantene.
For et par uker siden røsket jeg opp skvallerkål mellom aroniabuskene. Jeg blir ikke kvitt dem, men rosestorkenebb og marikåpe og kattemynte får overtaket. Noe skvallerkål må jo være igjen i fall vi vil ha til middag :-)
Nå er det tid for å nyte hagen, vekstene og den "nye" terrassen, og håpe at ikke alt er brukt opp alt for tidlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar