August 2014

08.08.2014 Gerd og Gunnar er på besøk, og året første høststorm herjer med stiv kuling og masse regn. Det sies å være en rest av en syklon fra Amerika. Jaja, jeg slipper å vanne.

07.08.2014 Rolig dag i går - det tar tid å komme i riktig modus etter noen dagers fravær. Men i dag har jeg fått utrettet mer. Brukte et par timer på å pusse ned hagebordet, den påmalte duken fra i fjor flasset av. Støvet på kroppen forsvant i et deilig sjøbad. Magne kom hjem med en liten torsk, akkurat stor nok til middag.
Fra Harstad hadde jeg med meg to potter kvit Tromsøtimian som Hege hadde kjøpt på Draglands planteskole for meg tidligere i sommer, de ble plantet i muren til det nyeste bedet. Og så hadde jeg med en rot av strandrug fra Altevågen, den står i potte nå.
Neste år MÅ jeg ha færre planter. Tomater i hagestua er ikke nødvendig, det blir mange nok i tomathuset. Ikke så så mange sommerblomster. Slett ikke blomkarse, som bare blir full av svartlus.
Det nye plommetreet har 16 plommer, og vi har prøvesmakt 1 i dag. Den var ikke helt moden, men god.

05.08.2014 Hjemme igjen etter en uke i Harstad, som har hatt en fantastisk sommer fra og med 15. juni i år, like fin som vi har hatt her. Nabo Åse har vannet potteplanter og tomater for oss, de har hatt det godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar